Olenemata, kas kõik pealetrükiga pakendid on ladustatud ühte asukohta või mitmesse erinevasse linna on oluline toetuda faktidele. Aasta algus on suurepärane hetk lugeda üle ettevõtte pakendivarud. See annab hea ettekujutuse, milliseid pakendeid kulub rohkem või vähem. Nii saate uue aasta varusid tellida targemini toetudes eelmise aasta numbritele. Kuigi müüginumbrid võivad varieeruda erinevatel aastatel, annab see hea ülevaate, milliste kogustega arvestada.
Üks variant on ka oma pakendite tootjaga teha kokkulepe – kui pakendite varud jõuavad teatud piirini, tehakse juba uus tellimus. Nii säilitate jooksvalt varu ning ei teki piinlike auke, kus mõned kliendid saavad oma tooted ilma trükita pakendites. Lisaks aitab see kokkuvõttes säästa ka rahaliselt, kuna tihtipeale ilma trükiga toodetel väikeste koguste puhul pakendi hind rohkem kui 2 korda kõrgem. Lisaks on kordustellimuse puhul protsess oluliselt kiirem, kuna vajalik info ja kujundused on olemas ning kinnituseni jõutakse kiiremini.
Juhul kui ettevõttel on plaanis muuta pakendite disaine, mõõte või lisasid, tuleks ka seda planeerida. Mida varem alustatakse pakendite muutmise protsessi, seda odavamalt on võimalik need toota. Ka materjali hinnad kõiguvad ning tihtipeale on aasta lõpu poole hinnad pigem kõrgemad.
Viimastel aastatel on pakendite disainil järgitud mõtteviisi “Less is more” ja seda nii materjalide, kui ka värvide poolel. Materjalidest on populaarsemad lamineerimata materjalid. Mitme värvi asemel valitakse üks läbiv toon ja sellele aktsenti andev toon.
Loodusliku pakendi olulisust tõi välja ka Projektiagentuur. “Taaskasutatav või taaskasutusmaterjalidest valmistatud pakendite eelistamine tootedisaini juures ehk positiivne pakendamine ja selle rõhutamine graafilise disainiga on võimalus jääda tarbijatele meelde millegi heaga.” (loe edasi)
Sellised minimalistlikumad kujundused muudavad pealetrükiga pakendid soliidsemaks ning jätavad puhtama mulje. Ära varjuta oma toodet, vaid too see pigem esile õige pakendiga.
Olenevalt tootevalikust on ka pakendite mõõdud erinevad, kuid kindlasti ei pea igal mõõdul erinev pakend olema. Väga suure tootevalikuga ettevõtetel on traditsiooniliselt 3 erinevat mõõtu. Vaba ruumi täitmiseks soovitame kasutada näiteks siidipaberit, mis praegusel sotsiaalmeedia ajastul aitab viia unboxing videod järgmisele tasemele. Lisaks luksuslikumale pakendamisele aitab see ka hinnas märgatavalt säästa.
Tark on planeerida kogu aasta pakendite tellimine juba aasta alguses. Nii saate ajastada eelnevalt välja toodud pakendite kujunduslikud uuendused, suuruste muutmised või isegi oma brändi uuendamise. Planeerimine ei pea tähendama kindlat kuupäeva, mil esitada tellimus (kuigi ka see on väga tervitatud). Pigem on see nö märge või meeldetuletus teile endale, et mitte maha magada õiget hetke ja vältida kiiruga koostatud tellimusi või vigade tekkimist.
Kui soovid veel lugeda pakendite teemal, siis tasub pilk peale visata meie postitustele siin. Küsimusi, millele ei leidnud vastust või päringuid ootame kas kirja teel või täida meie päringuvorm.